Stavebnice pojezdu parní lokomotivy 464.0 H0

Představujeme naši stavebnici pojezdu parní lokomotivy 464.0 (464.1). Pojezd je určený pro lept firmy Cekul.
Stavebnice obsahuje kompletní řešení pro pohon modelu, včetně dvojkolí běžných podvozků. Pojezd je řešen s odpružením hnacích a spřažených náprav.
Stavba tohoto pojezdu vyžaduje zkušenosti s jemnou mechanikou a pájením leptů.
 

 

Cena stavebnice je 3.950,- Kč.

 

Stavebnice obsahuje:

  • Návod k sestavení.

  • Lept rámu pojezdu.

  • Převodovku North Yard NY2 s plastovou skříní dělenou ve dvou osách. Převody ocel / plast / mosaz.

  • Hnací a spřažená kola Scalelink průměru 18mm se 16-ti paprsky. Čep spojnic je mezi paprsky.

  • Hřídele se čtyřhranným nábojem pro hnací a spřažená kola.

  • Kolečka Scalelink průměru 10.5mm pro běžné podvozky.

  • Sadu čepů pro spojnice a ojnice.

  • Motor MASHIMA 16/26 se šrouby pro jeho uchycení. Alternativou jsou motory Maxon 17/24 (od SB-modellbau) a Mashima 16/20

  • Setrvačník

  • Sadu kardanů "unášeč x kulička" NWSL

  • Nápravová ložiska Brassmasters

  • Ocelovou strunu pro odpružení

  • Bronzovou strunu, plastové šrouby a podložky pro sběrače proudu

  • Šrouby a matky M2.

Fotografie ze stavby prototypu pojezdu

Popis pojezdu:

Pojezd pro motorový vůz M240.0 Rám pojezdu je leptaný z mosazného plechu tloušťky 0.5mm. K rámu se svrchu montuje příruba pro uchycení motoru.
Montovat lze motory Mashima řady 16/xx nebo Maxon 17/24 z nabídky firmy SB-modellbau.
Stavebnice standardně obsahuje motor Mashima 16/26.
Pojezd lokomotivy 464.0 Zespodu se k rámu pojezdu montuje kryt s napodobením pružnic.
Součástí krytu jsou i očka pro montáž brzdových špalíků. Špalíky jsou součástí leptu a lepí se na plastové tyčky o průměru 0.75mm. Plast zaručuje izolaci a flexibilitu v případě dotyku špalíků s koly.
V krytu jsou díry pro osazení trubek písečníků - např. z mosazného drátu průměru 0.5mm.

 
Pojezd lokomotivy 464.0 Nápravy jsou v rámu uloženy prostřednictvím nápravových ložisek Brassmasters. Ložiska umožňují pohyb náprav ve vertikálním směru.
K ložiskům se pájí držák strun odpružení, který je součástí leptu firmy Cekul.
 
Pojezd lokomotivy 464.0 Stavebnice obsahuje hnací a spřažená kola Scalelink o průměru 18mm se 16-ti paprsky. Okolek je dle standardu RP25. Kola se osazují na hřídele se čtyřhranným nábojem a zajišťují matkou.
Kompromisem je čep spojnic mezi paprsky.
Středy kol jsou plastové a jejich montáž na hřídele vyžaduje přesnost.
Imitace protizávaží hnacích a spřažených kole je součástí leptu firmy Cekul.
Pojezd lokomotivy 464.0 Stavebnice obsahuje kola běžných podvozků Scalelink o průměru 10.5 mm s 8-mi paprsky. Okolek je dle standardu RP25.
Běžné podvozky jsou součástí leptu firmy Cekul.
Pojezd lokomotivy 464.0 Odpružené uložení náprav zajišťuje neustálý kontakt s kolejnicemi.
Spojnice jsou součástí leptu firmy Cekul a jsou dělené pro umožnění nezávislého pohybu náprav.
Stavebnice obsahuje sadu čepů spojnic Markits s pouzdry.

 

Pojezd lokomotivy 464.0 Přímo motorem je poháněna druhá náprava. Použita je převodovky North Yard NY2 s plastovou skříní. Skříň je dělena ve dvou rovinách. Šnek je ocelový, vložené kolo je plastové a kolo lepené na nápravu je mosazné.

 

Pojezd lokomotivy 464.0 Převodovka je uchycena ocelovým drátem k přírubě motoru. Od motoru je poháněna kardanem NWSL.

 

Pojezd lokomotivy 464.0 Stavebnice obsahuje leptané držáky strun, bronzové struny, plastové podložky a plastové šrouby pro výrobu sběračů proudu pro hnací a spřažené nápravy.

 

Pojezd lokomotivy 464.0 Pojezd s motorem Mashima 16/26 a setrvačníkem. Volba motoru a setrvačníku může být podřízena modelování vnitřku "kuchyně". Takto zvolená pohonná jednotka umožní volný průhled okny. Místo pro modelování skříňového kotle lze vytvořit použitím kratšího motoru (Mashima 14/20) a/nebo vynecháním setrvačníku.

 

Pojezd lokomotivy 464.0 Běžné podvozky se montují k rámu pojezdu prostřednictvím šroubu a mosazné trubky. Otočný čep je tedy oproti předloze posunut - pro usnadnění průjezdu modelovými oblouky.
Běžné podvozky je vhodné zatížit závažím a ke kolejím přitlačovat třeba ocelovou strunou.

 

Pojezd lokomotivy 464.0

Zástavba do leptu firmy Cekul je řešena prostřednictvím přední a zadní části rámu, které se montují k rámu pojezdu.
Přední část rámu tvoří jeden celek s blokem válců - tímto je usnadněna montáž křižáku a rozvodu.

Pojezd lokomotivy 464.0

Pojezd na oblouku poloměru 420mm.

 

Formulář pro Vaše vzkazy:

Obnovit obrázek