Připravujeme na září 2010

Na září 2010 připravujeme 4 nové stavebnice pojezdů v H0. Jde o pojezdy s podvozkem ČKD o rozvoru 2400mm T478.3, T444.0, T458.1 a T466.0/714. Nově nabídneme motory Maxon a Faulhaber jako alternativu motorů Mashima

 

 

Novinky září 2010Po zkoušení mnoha pracovních verzích jsem ukončil vývoj konceptu podvozku s rozvorem 2400mm. Podvozek vychází z konstrukce rámu a převodovek T334.0/T669.0.  Nápravové převodovky jsou tedy postaveny "okolo" šnekového převodu 14:1 Tenshodo a vůči rámu podvozku jsou odpružené.
Podvozek je zespodu zcela zakrytý a v leptu budou připraveny i horní kryty pro nápravové převodovky.
Podvozky budou mít dvě varianty uložení v hlavním rámu. Pro větší a těžší stroje (T478.3, T458.1) bude použito uložení jako u T669.0, tedy s pouzdrem pro čep v hlavním rámu a kolébkou pro výkyv podvozku. Pro lehčí stroje to pak bude jednodušší uložení pouze s čepem a zjednodušenou kolébkou opírající se o hlavní rám (T444.0, 714) 

 

Novinky září 2010Podvozky mohou být poháněny oba kardany od motoru, případně jeden kardanem vedeným pod rámem pojezdu - tak aby zůstala volná kabina pro vnitřní vybavení..

 

 

 

 

Novinky září 2010Prototyp pojezdu pro T478.3.
Rám pojezdu je navržen pro zástavbu do modelu ČS-Train. Pojezd je samozřejmě možné použít pro jiné lokomotivy s podvozky o rozvoru 2400mm.
Motor je Mashima 1830.

 

 

 

 

Novinky září 2010Pohled na zastavěný pojezd odspodu.
Zespodu se k rámu podvozků šroubují konzole s maskami podvozků, na čelech rámů podvozků jsou konzolky pro přišroubování spřáhel ČS-train.

Více fotografií prototypu k vidění zde

Stavebnice pojezdu pro T458.1 bude obsahovat stejně koncipované podvozky. Rám bude ale větší a těžší - vyplňující celý hlavní rám lokomotivy. Zadní podvozek bude poháněn od předního kardanem vedeným nádrží - tak, aby kabina zůstala úplně volná.

 

Novinky září 2010Prototyp pojezdu T444.0 v rámu stavebnice pana Cekula.

 

 

 

 

 

 

Novinky září 2010Pohled na pojezd zespodu. Prototyp ještě nemá zcela zakryté rámy podvozků.

 

 

 

 

 

 

Novinky září 2010Motor je umístěn v předním představku lokomotivy. Podlahou kabiny prochází pouze kardan pohánějící zadní podvozek.

Více fotografií prototypu k vidění zde

 

 

 

 

Novinky září 2010Novinkou bude také možnost pro pojezdy zvolit motory Maxon a Faulhaber.

Jako první bude "do boje" nasazen Maxon RE-max 1724 a to jako alternativa motoru Mashima 14/26 v pojezdu pro T444.0.

Pojezd pro lokomotivu 714 bude konstruován podobně jako pojezd pro T444.0. Oba podvozky budou ale poháněny přímo od motoru kardany.
Alternativou motoru Mashima bude Faulhaber 1319 pro 714 a Maxon RE-max 1724 pro použití v T466.0.